Caucasus video: North side of Mount Elbrus

Årets allra sista dag – och jag tänkte till slut dela med mig av lilla videosnutten från et av årets härligaste äventyrsresor; Mt Elbrus i Kaukasus, Ryssland. Många tyckte om filmsnutten på min Facebook, så kanske du också vill kika lite?

Mll

Morgonvy från base campen.

Caucasus mountain view base camp

ll

Trots att vi alla i den internationella gänget visste att nordsidan av Mt Elbrus var hårdare och svårare, så hade vi då iallafall “the balls to try!”. Jag läste faktisk om ett annat gäng (från USA?) som inte kännde de hade ansträngt sig nämnvardigt för att nå toppen från sydsidan (där både hissar, skidanläggning och annat “skrot” ligger), det slutade med att de kontaktade guiderna på nordsidan och fick till slut ordnat så att de kunde ta sig upp från nordsidan under sin resa – och jag tror jag förstår dem fullt och helt! (Ett tips som kan vara bra ta i beaktning ifall du planerar vägarna dit) 😉

ll

Årets  mest sagolika soluppgång upplevde jag på Mount Elbrus  

Mt Elbrus lissfit

Ja vilken belöning vi fick på nordsidan i form av de fenomenala naturvyarna, diverse “branta” utmaningar för min höjdrädsla, djup mjukis snö …och självklart den där goa känslan av avlägsenheten som man förstås vill känna av i ett sånt här gigantisk bergsområde.

ll

Njut av årets vackraste soluppgång!  

(HD)

Önskar alla ni som kikar inom ett riktigt Gott Nytt År!  Låt färden nu gå vidare mot nya äventyr 2014 🙂

What's on your heart sweetie?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.