Tai Chi i morgondimman

Bekväm temp ute i morse, och ganska så dimmigt och vackert vid vattnet. Det var riktigt skönt att kunna knalla bort till bryggan och träna lite mer på deler av tai chi-formen. Lite halt på brädorna forstås, så man fick då forsöka röra sig med lätthet, man vill ju inte gärna halka och plumsa ner i vattnet nu ..brrr

 

Morgonens tai chi träning på bryggan        

DCIM103MEDIA

  “The more you know, the less you need.”

Har klistrat in ett citat på morgonens bild som jag tycker mycket om – och som visar sig kännas rätt på så attans många sätt. Allt i från mer kompliserade saker som t ex alt media forsöker få oss att tro vi måste göra eller behöver till lite enklare “matrealistisk tänk” som också är en av orsakerna till att jag valde ett mindre boende; en dag satt jag och kikade runt i våran villa (inte alls stor på 90 kvm) där kanske 2/3 av huset användes till att förvara en massa grejer som vi sällan eller alldrig använde!

Jovisst, det tar tid att vänja sig til låååångt mindre plats nu, och man får göra sig av med en hel del grejer man ju kan leva utan – det känns mycket enklare att ha mindre av mycket nu, det betyder också mindre att hålla koll på 😉 Det ända jag faktiskt saknar nu är ju ett eget rymligt bad. “Badet” jag har i husvagnen är så litet att man inte ens kan tänka och tugga samtidigt därinne ..hi..hi

1 Comment

Comments are closed.