Afro, styrka och grumpy old fart på Kreta

Ja nu har vi det alldeles härligt här… lägenheten är stor och fräsch..  stort bad samt skjutdörrar ut till balkongen både från vardagsrummet och sovrummet.. somnar bokstavligen till vågorna på kvällen. Altså lyxigt värre, och ingen av oss har då något emot det nu 🙂

Dagen började med en iskall dusch (ofrivilligt) och tjafs med en sur gammal skåning som tydligen tycker han har ensamrätt på sina solsänger genom hela sitt semester även när han inte använde dem.. och jag kan ju såklart inte låta bli att säga precis vad jag tycker om just det ..hi..hi .. grumpy old fart.. ähh..

I dag har vi legat nere på stranden och solat & badat.. och ätit en massa mat… bara älskar fetamoussen de gör här. Sväller ju såklart som en kossa här … så det krävs stålpsyke att ta kunna just det som en riktig kvinna nu ;-). Har då ochså hunnit med 2 träningspass på raken idag, ett afropass och ett styrkepass i SATS regi.. snacka om svettig gris efteråt.

Några bilder från dagen:

Vi testade tempen i går kväll, jag kan inte längre dölja att jag blivit en badkruka, även här… och jag som älskar att simma!

kreta1

Härligt svettig efter 2 träningspass på raken:

kreta2

Dagens frukostbuffé i hotellest huvudbyggnad:

kreta3

Hoppande glad på beachen:

kreta4

Härlig utsikt från vår balkong; Det tar lite tid att “landa” efter resan … men så skönt när man börjar slappna av och bara njuter:

kreta5

4 Comments

  1. Åhh gud vad avis jag blir. Ser på bilderna att du är i paradiset “Makrigialos” Sunwing hotellet på Kreta.
    Området och att gå upp på beget Pefki och templet och lilla bergsbyn är himelskt. Jag älskar verkligen den där platsen. Småbåtshamnen åt ena hållet hotellet i mitten och på andra sidan “ödestranden” med den lilla söta restaurangen som ligger där på strandkanten. Jag är SÅÅ avundsjuk! Njut för böfvelen åt mig oxå!

    Och ät frukosten åt mig oxå där ute på terassen med det vackra turkosblå vattnet! Fantastiskt plats, underbart hotell att vila up sig på och träna.

    // Vicktoria (trogen besökare på detta hotell många år i rad)

    Like

    1. Jammen gud va kul att du varit här flera gånger… 🙂 skulle ju frågat dig om tips innan vi åkte iväg ju… vi hadde verkligen lust att ta oss upp i bergen, men det sket sig ju för sjuklingen tyvärr..he..he, men som du säger, det här är stället är verkligen paradiset för den som vill softa och ta det lugnt…eller motsatsen..träna och hålla sig i aktivitet – skönt att kunna välja från dag till dag det där. Nu har vi precis kommit hem..börjar saknar stället redan.
      Har du barn med dig när du åker dit eller?

      Like

    1. Tack för det snälla Cia…ja vi gillar verkligen att fota allt möjligt, än så länge har vi bara en kompaktkamera, blir ju ok bilder av det…men en “paparazzikamera” är drömmen en dag…då blir det fotokurs 🙂 Ser att du har många fina bilder i din blogg med.. alltid kul å kika på 🙂

      Like

What's on your heart sweetie?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.