Testar FST-7 under veckans andra axelpass

Efter tips från en av de anställda killarna på mitt gym så provade jag idag under andra axelpasset på en vecka Hany Rambod’s träningsprincip FST-7 (Fascia Stretching Training) på slutet av passet.  Hooo… lovar att det sved rejält under de sista seten – trots lätta vikter! 😀

Underbart att göra nått nytt ibland – och detta har ju (som allt annat) såklart sitt syfte i mitt träningsprogram – att forsöka adda lite muskelmassan på axlarna (vem vill inte det?) –  tänkte helt klart fortsätta köra med FST-7 efter idag,  och även prova ut på andra muskelgrupper senare – har t ex hört det kan bli överdjävligt att köra i bensparken 😉

FST-7 i Smith-maskinen på slutet av dagens axelpass

Så här gjorde jag:

Först körde jag 3 olika övningar för axlarna. Därefter beslagtog jag den ena Smith-maskinen där jag körde 7 set axelpress (ala Charles Glass) – 12 reps i varje set – med ca 20 sekunders vila emellan varje set – ja ni kan väl förstå att det gick segt på sista de seten – prova själv! Men det går om man vill ..ho..ho! Ja bara man inte lassar på för mycket vikter förstås.jjjjjjj

Finns en del å läsa om FST-7 – så här kommer några länkar för den som är intresserad av att tugga lite mer på det:

2 Comments

What's on your heart sweetie?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.