Snowjogging in winter wonderland

Valde att köra helgens långpass idag medan solen strålade och glittrade i snö och frost – morgondagen blir ju enligt Yr.no molnig, så jag lägger heller styrketräningen inomhus tills dess då. A simple choise.

Blev en 2 timmars jogging/powermarch på halkan ut till solfrostiga Björnön idag – det gör en så gott att få njuta den vackra rimfrostiga naturen – men tuffare att springa på snön – så jag började bli sliten på väg hem ja ..he..he.. fick jogga i små etapper på slutändan …men höll då värmen 😀  Ikväll blir det myspys tillsammans med mina 2 ögonstenar & hårbollen … ser mycket fram till Eiriks hemmamekade pizza ikväll – och lite kladdkaka 😛  Trevlig helg alla balla!

hh

Och så håller man tungan rätt i mun, yapp  😉

Inte lika vadderad med tjocka kläder idag eftersom jag skulle jogga – frös då inte alls och svettades bekvämt i följande:

  • Skidstrumpor från McKinley (+ tunna strumpor innanför)
  • Löparbyxor från Casall
  • Tunn dri-fit löpartröja från Nike
  • Climaproof adiLibria  Feather jacket från Adidas (absolutely adore it!)
  • Nike-caps under balaklavan från Polartec
  • Curly underställ från Kari Traa
  • Adidas-walkingskorna och halkskydd som förut

hh

Dagens vinterbild från Björnön

6 Comments

  1. Åh vad fint! Måste också ta och investera i ett par vinter-löparbyxor. Börjar bli rätt kallt nu och jag är leds på tights under vindbyxorna haha :p

    Like

What's on your heart sweetie?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.