Morgonyoga: Solhälsning i trädgården

Ja vad annat känndes helt naturligt den här morgonen än att ta med sig mattan och köra solhälsningen utomhus i strålande frisk morgonsol!  Kör för tiden lite själv nu när jag inget fast pass har att gå till – men hoppas hitta en Hatha-grupp i närheten så man får köra med andra ibland också.. saknar väl ibland lugnet och vägledningen från mina forna mycket duktiga Hatha-lärare.

Jobbar på med min något stela baksida

Att vi äntligen fått en egen liten täppa att rumstrera på skall ju självklart njutas och utnyttjas till max – så här gör vi plats till både en liten ört- och grönsaksgård, krocketspel, grilling, solning, yoga, partaj …och lite till… glada dagar i påsksolen! 😀

och…visste du förresten att yoga bl a kan reducera risken för oregelbunden hjärtrytm? Ni som följt min tidigare blogg vet att jag i perioder plågas med detta, men inget som är “faligt” enligt läkarna efter flera EKG-tester.  Så yoga är nog mer än bara “böj & töj” för många av oss.  Läs mer om lilla studien jag kom över på MSNBC.


Solhälsningen är finfin att köra om man inte kan eller vill genomföra ett fullt pass – solhälsningssekvensen (step-by-step):

Glad Påsk på er ALLA!

Squeesar lika gärna in en trevlig påskbild av mig och min son på Inlines i förmiddags:

Några tidigare yoga-inlägg:

2 Comments

    1. Klart du skall! En trädgård är till för att användas jue – känns riktigt lyxigt för oss som bara hade en liten fisbalkong förut 😀

      Like

What's on your heart sweetie?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.