Today’s workout confession…

Inte så ofta jag går i detalj om vad jag gör på gymmet längre, även om jag ju fortfarande går dit 3-4 gånger i veckan och kör. Känns nog som jag har skrivit av mig det mesta för länge sedan, fast ibland skickar ni ju mails till mig och frågar mer om min träning – egentligen inte så avancerad kan jag seja – här nedan har ni iallafall dagens rehab-träning för axlar + mage (in superset as usual).

Dagens sidolyft med ett par lätta kettlebells: Förbannat jobbigt att få det helt rätt med axlarna pga “frysningen” som ni ser – men skam den som ger sig!

Dagens pass:

Ca 40 min Powerwalk T/R gymmet – as always

Axlar: Cuff-övning i CC, extremt lätta vikter (uppvärmning)

hh
Axelpress i Smith, lätt
3 set på 6, 8 & 10 reps
Mage: Crunch i CC, tungt
3 set på 18 – 14 – 16 (sista dropset)
Axel: Frontraise i CC, lätt
3 set x 12 reps
Mage: Benlyft i räcke, med vikt
3 set x 12 reps
Axlar: Sidolyft med kettlebells, lätt
3 set x 16 reps
Mage crunchmaskin, abs + obs, medium
3 set x  8 reps (abs), sista dropset
3 set x 6 reps (obs)

kk

Inplanerad under morgondagens utomhusträning är en uppdelad cardiodag med morgonjogg samt ett lagom skitigt terrängcykelpass i skogen senare under dagen – NickeNyfiken tänkte snoka upp ett MTB-spår hon inte provat än – så akta er gottfolk! 😉