Shockwave…

..therapy… eller stötvågsbehandling har min axel behandlats med den senaste månaden, ont, men skall vara effektivt för idrottare som vill undvika ofrivilliga viloperioder.

Tidigt i morse cyklade jag iväg till sjukgymnasten för en sista shockwave-behandling. På grund av ökt smärta och mer stelhet skall frusna axeln nu få vila några veckor. Svängde inom gymmet på väg hem för ett snabbpass där jag även kom i snack med en kille som i tidigare år sprungit marathons, jo, jag suger glatt till mig all användbar information jag behöver nu för att kunna planera lite framåt.

Kvällens sista pass blev en härlig 3-milare på min rullande bästis – och med ca 1000 stk insekter fastklistrade över hela mig väl hemma igen *skratt*

What's on your heart sweetie?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.