From scratch

För att klara en fjällmara vill man först klara en mara, och för att klara en mara vill man först klara en halvmara. Min handlingsplan i grova drag *ler*

Har rullat igång med mitt “program” för halvmaran nu… och valde att lugnt och sansad ta det from scratch. Vilket ju känns helt rätt att göra med tanke på en sjuklig vår. Första “långpasset” i programmet känndes något tungt ja, men genomfördes under tiden – bara kroppen håller framöver så kommer psyket pusha mig vidare.

ll

Inget festande eller soffmyss på mig igår kväll – hellre en sväng på cykeln i fantastiska solnergången

ll

Ja precis som inför mina tidigare body fitness-tävlingar agerar jag också den här gången som min egen diktator, coach och sporrare… och får så gott det går tillägna mig de kunskaper jag vet jag behöver på vägen. För en sånn som mig ligger en stor del av förtjusningen i de utmaningar jag tar mig an att för egen maskin kunna ta mig till målet jag satt mig. Ja fråga mig inte värför. Vi får se hur långt jag kommer innan jag ligger i vägkanten och tiggar om nåd *skratt*

Cyklingen kommer förstås fortsätta och till stor del fungera som min återhämtnings- och meditationsoas. Man skall ta tillvara på det som verkligen ger en styrka och sann glädje på så olika sätt. Styrketräningen fortsätter självklart också, men tänker möblera om lite på passen och tiden så det på bästa sätt skall gynna löpningen, för visst fan kommer jag dra nytta av styrketräningen även här

Att jonglera och balansera mina olika träningsformer kommer bli en liten utmaning i sig – inte för mycket och inte för litet… ja möjligtvis gäller ” lagom är bäst” även för en knäppskalle som mig. *ler*

ll

Inte bara solsken under de senaste löp- och cykelpassen utomhus – bu I still do enjoy’m alot!

What's on your heart sweetie?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.