17 km

…mina första löpta 17 km ever ..idag …nonstop.. med ABBA … happy day 😀

Med ett gryande träningsverk efter gårdagens benpass på gymmet samt en aningen tung och seg kropp speckad med kolhydrater efter pojkvännens goa grova pizza igår kväll – ja så var det dags för dagens långpass.

Kring 16 km tänkte jag..  eller kanske till och med 17 km???  Tog iallafall med en jordgubbsgel i bakfickan ifall jag skulle behöva en knuff på väg hemåt igen.

Inga färska löpbilder idag – däremot ett från gårdagens benpress på gymmet

ll

Jag behöver alltid 2-3 kilometer på att komma in i den där sköna löprytmen..  och när den väl sitter så börjar löparglädjen stiga avsevärt… det var bara så jädrans härlig idag.. körde verkligen my race after my pace .. i “snackbart” tempo (ja, så att jag kan prata och peppa mig själv såklart..hi..hi) luffade jag förbi höstfärgade åkrar, ängar ogh skog längsmed den hårda asfaltvägen.

Sjöng i takt med två av mina barndoms ABBA-favoriter “Eagle och “When I kissed the teacher” – låtar som av någon anledning fick mig må fina fisken under hela löprundan idag … ja alla har väl sina ABBA-favoriter.. även till träningpassen??

Nu gäller det att best möjligt ta hand om särskilt benen de kommande dagarna… redan gott igång med the Zeb Macahan-walk over here *ler*

llHoppas ni haft en grymt bra helg – nu blickar vi framåt mot en ny träningsvecka! 😀

What's on your heart sweetie?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.