14 km och hamstring curls

Jajamennsan, några riktigt bra pass blev det såklart i helgen även om man också hunnit med att minska högen av diverse arbete, deadlines, göromål och planeringar.

Ja, trots att jag gick in i det berömda väggen för en del år sedan så kan jag fortfarande gilla att ha mycket att göra och hålla koll på …i korta perioder – och bara om jag vet att jag kommer få slappna av och hämta andan emellanåt – sånt man får lära sig att styra så gott det går när man driver egna företag  😉

ll

14 km härlig löpning i strålande eftermiddagssol idag…

..en fantastiskt skön stressrelief och uppladdning inför en ny vecka

DCIM101MEDIA

Igår stog ett benpass på menyn – och baksidan av låren fick lida lite extra under det här passet. Snyggast när folk har bra musklutvekling både på lårens framsida och baksida …eller hur? 😉

På bilden nedan gör jag stående “hamstring curls” i maskin – en isolationsövning där jag står lätt framåtlutad och håller fast i handtagen. Passar på att hålla höften gott mot mot dynan under rörelsen medan man kör så strikt man kan. (Kör inte med för tunga vikter i den här rörelsen hellre, det ger garantert fusk!)

ben baksida lår curl lissfit

SeYaSoon my sweet possums!