Tjocka bananvåfflor – nyttiga och glutenfria

Dagens nygräddade och proteinberikade bananvåfflor med smält mörk chokladrecept glutenfria banan våfflor preoteinberikade ala lissfitVåffeltorn med “Inca-trappor”

ll

Ni är extra många som kikar på mina nyttiga våffelrecept här i bloggen idag – ja för våffeldagen it is!

Jag hoppas ni hittar något ni gillar, annars kanske den här tjocka, goa och proteinberikade bananvåffeln kan vara något att kalasa på idag? Näringsrika, matiga …och utan socker/sötningsmedel samt glutenfria och laktosfria!

ll

Snabbt, enkelt, glutenfritt, laktosfritt, nyttig …och matigt gott! What else do you need today??? Really!glutenfree banana waffles ala lissfit recipe close up

ll

Jag fortsätter mitt banankorståg – och i det här våffelreceptet har jag utgått ifrån mina Proteinpannkakor med banan och kokos – men justerat lite och bl a bytt ut kokos med mandelmjöl.

OBS! Jag gör som vanligt mina våfflor i mitt belgiska våffeljärn, och vet därför inte helt hur smeten beter sig i vanliga våffeljärn, ni får testa och se helt enkelt.

ll

Mumsbiten…  adda gärna en klick lätt grädde eller glass…  and you’r in heaven!banan sjokolade vaffel bit lissfit

ll

Ingredienser till ca 5 tjocka matiga våffelhalvor:

  • 2 mogna bananer
  • 2 dl mandelmjöl
  • 2 ägg
  • 1 dl vassle proteinpulver, naturell utan tillsatser
  • 2 tsk kanel
  • 1 tsk kardemumma
  • Mörk choklad (86%), smält

Kokosolja eller rapsolja att smörja järnet med

ll

I bet your kidz will love them too! 😉oppskrift banan sjokolade vafler ala lissfit

Några flera våffelrecept i bloggen for all you wafflelovin’ Ladies and Gentlemen:

ll